Кожен з нас час від часу відчуває нервове напруження на роботі. Джерела фізичного або емоційного стресу на робочому місці можуть бути різними, але найчастіше, це великі очікування, які ми покладаємо на грошову винагороду за нашу працю. Щоб завжди перебувати в гарному настрої і контролювати стрес на роботі, дотримуйтеся цих порад.
Полегшіть свій робочий день
За останніми даними соціологів 40% державних службовців вважають свою роботу вкрай напруженою, а близько 25% офісних робітників називають робочу атмосферу основною причиною стресу в їхньому житті. Занадто багато стресу призводить до порушення сну і згубно позначається на загальному стані здоров’я. Прийшов час полегшити свій робочий день і почати жити більш безтурботним життям!
1. Складіть список справ
Ми акцентуємо вашу увагу на списку справ, оскільки вважаємо, що органайзер є найкращим засобом від нервового напруження, який допомагає планувати день і розставляти пріоритети.
Виділіть додатковий час для завершення складних завдань, а потім заповніть прогалини в розкладі більш рутинними справами, такими як перевірка електронної або голосової пошти.
Щоденний список справ дозволить вам залишатися зібраною і не відволікатися на дрібниці. Крім того, він позбавить вас від необхідності бути надмірно зосередженою і напруженою, тримаючи всі поточні завдання в голові. Намагайтеся по можливості складати список справ на місяць вперед.
2. Наведіть порядок
Погодьтеся, продуктивність праці безпосередньо залежить від робочого місця. Правильно організований простір допомагає не тільки контролювати стрес, але і піднімає настрій. Тому, щоб ваша нервова напруга не накопичувалася протягом дня, видаліть всі відволікаючі фактори навколо себе, підтримуйте чистоту і гарне освітлення.
Крім того, ми радимо останні 10 хвилин на роботі приділяти організації і сортуванню всіх документів. Чисте і добре організоване робоче місце допоможе вам бути завжди уважною і матиме позитивний вплив на ваш душевний стан.
Ви дійсно користуєтеся всіма цими іконками на робочому столі? Якщо ні, почистіть комп’ютер.
3. Навчіться казати «ні»
Нам всім іноді доводиться займатися справами, які не входять до наших прямих обов’язків, тому час від часу потрібно вміти казати таким завданням – ні. Якщо колеги постійно просять допомогти, але ця допомога негативно позначається на виконанні ваших власних завдань, вибачитеся і поясніть, що не маєте часу.
Запам’ятайте, люди швидко звикають до безвідмовності і починають цим користуватися. Дуже важливо навчитися казати «ні» – це допоможе вам приділяти більше уваги своїм потребам і уникати зайвого напруження через поспіх.
Якщо ж допомога колегам є обов’язковою, включіть її до списку своїх справ.
4. Залишайте роботу на роботі
І нарешті, щоб нервова напруга не переслідувала вас поза офісом, намагайтеся не брати роботу додому. Це відноситься як до реальних завдань, так і до проблем, які можуть сидіти у вас в голові. Використовуйте дорогу додому, як спосіб позбутися стресу і відпочити. Не думайте про звіти, проекти та ін., поки не повернетеся в офіс наступного дня.
Якщо ж ви працюєте вдома, встановіть певний графік і дотримуйтеся його. Ведення домашнього бізнесу зовсім не означає, що ви ніколи не зможете відволіктися від своїх справ. Дотримуючись робочої дисципліни і чітко розділяючи свою зайнятість і відпочинок, ви станете щасливішою, здоровішою і зможете в повній мірі насолоджуватися життям.